Sammanställning av kundundersökning 2017

15 februari 2018


Varje år under hösten gör vi på Ängelholm Helsingborg Airport en kundundersökning där ni resenärer får möjlighet att tycka till om oss och våra samarbetspartnerns på flygplatsen. Era åsikter är väldigt viktiga och ger oss värdefull information för att du som resenär ska få den bästa servicen och trivas och för att vi ska nå vårt mål att vara ”Världens bästa lilla flygplats”!

Under kundundersökningen som gjordes i höstas, fick vi in många svar och kommentarer som vi använder oss av för att utveckla flygplatsen och nedan kan du läsa en kort sammanfattning.

 

Varför väljer man Ängelholm Helsingborg Airport?
Den främsta anledningen till att man väljer Ängelholm Helsingborg Airport är närheten och bekvämligheten. Det är enkelt och smidigt att resa härifrån och personalen har en hög servicenivå. Att det dessutom finns två operatörer med många avgångar är också positivt.

 

Vad kan Ängelholm Helsingborg Airport göra bättre?
Köbildning vid betalningsautomaterna i ankomsthallen samt vid utfarten på parkering 2 och 3 är en utmaning där många upplever lång kö både för att betala och för att köra ut. Vi kommer under 2018 att arbeta för att minska dessa problem och öka smidigheten i så väl ankomsthallen som vid utfarten.

 

Något du önskar på flygplatsen?
Det finns en stor efterfrågan kring fler utlandsdestinationer, både reguljärflyg och charter från Ängelholm Helsingborg Airport vilket vi tar med oss som ett underlag i samtal med eventuellt nya operatörer.

 

Vi vill passa på att tacka alla som deltog i undersökningen.

Ängelholm Helsingborg Airport